Magnez (Mg) – pierwiastek zycia

 

magnezMagnez jest konieczny do prawidłowej czynności nerwów i mięśni. Bierze udział w kierowaniu pracą 300 różnych enzymów, odgrywa ważną więc rolę w przemianie węglowodanów, tłuszczów, kwasów nukleinowych i białka oraz w procesach wytwarzania i zużytkowania energii.

Opóźnia proces starzenia się organizmu, korzystnie wpływa na układ krążenia i zapobiega chorobom serca. Konsekwencją niedoboru magnezu może być wzrost poziomu cholesterolu we krwi i większa podatność na zmiany miażdżycowe. Jeśli podać choremu 500mg magnezu dziennie, to notuje się znaczną poprawę, a cholesterol spada do normy w ciągu około miesiąca. Pamiętać należy, aby magnez podawać zawsze z wapniem.

Według niektórych badaczy, odpowiednie dawkowanie magnezu zwiększa zdolność obrony organizmu przed infekcjami, jak również poprawia zdolności intelektualne.
„Wrogami” magnezu są tabletki moczopędne i alkohol. Jego naturalnym źródłem są oleiste ziarna, warzywa i twarda woda pitna.

Magnez jest potrzebny do utrzymania równowagi wapnia, sodu, potasu i fosforu w organizmie, do wymiany jonów oraz przyswajania witaminy C.

Zdrowym osobom potrzeba 300mg magnezu dziennie, ale sportowcy tracą go bardzo dużo w czasie treningów i zawodów, więc ich organizmy potrzebują o wiele więcej magnezu. Rutynowe badania nie pozwalają sprawdzić, czy jego ilość jest wystarczająca. Nawet analiza krwi niewiele daje, gdyż magnez wydala się z organizmu przede wszystkim z moczem i potem, a we krwi pozostaje mniej magnezwięcej na tym samym poziomie.
Wapń z magnezem mogą również pomóc w nocnych skurczach w łydkach, które wiele osób wyrywają ze snu, bo są bardzo bolesne.

Drugim bardzo ważnym czynnikiem jest długotrwały i ogromny stres. Osoby mocno zestresowane bardzo szybko tracą magnez!

Zaleca się zwiększenie dawki magnezu:
kobietom: od 300 mg magnezu
kobietom w ciąży i karmiącym piersią: od 450 mg magnezu
kobietom zażywającym tabletki antykoncepcyjne, estrogeny, hormony: od 450mg magnezu
mężczyznom: od 350 mg magnezu
sportowcy: od 450 mg magnezu

/Wg prof. J. Aleksandrowicza, przelicznik zapotrzebowania na magnez w żywieniu dla osoby zdrowej:
na 1 kg masy ciała potrzeba 10 mg magnezu/

Uwaga !

  • Nie zaleca się przyjmowania przez dłuższy okres czasu większej dawki magnezu niż 1000mg dziennie, chyba, że po konsultacji lekarskiej.
  • Prawidłowa mikroflora w jelicie sprzyja wielokrotnie większej wchłanialności wapnia oraz wielu minerałów i składników odżywczych
  • Witamina A, wapń oraz fosfor zwiększają skuteczność magnezu.
  • Doświadczenie wykazuje, że proporcja pomiędzy wapniem a magnezem powinna wynosić 2:1. Dobre preparaty zawierają te dwa makroelementy w takich właśnie proporcjach.
  • Wapń i magnez są najlepiej wchłaniane wtedy, gdy preparat, który zażywamy, zawiera je w formie chelatowej, tak jak w produktach CaliVita wymienionych obok.
  • Magnez łącznie z witaminą B6 zapobiega odkładaniu się kamieni wapniowych w układzie moczowym. W tym celustosuje się suplement diety Strong Bones  (wapń z magnezem)oraz Garlic Caps (czosnek z pietruszką-naturalny diuretyk) oraz wspomagający wypłukiwanie Ocean 21 (algi morskie).
  • Magnez przyjmowany podczas posiłku może utrudnić trawienie, ponieważ zobojętnia soki żołądkowe. Lepiej więc zażywać go między posiłkami. Natomiast przy nadkwasocie przyjęta na czczo tabletka magnezu skutecznie zobojętni soki żołądkowe i złagodzi dolegliwości.

Osoby, przyjmujące z powodu chorób serca tabletki zawierające magnez powinny uzgodnić z lekarzem dawkę wszelkich innych preparatów z magnezem.

 

Suplementy diety CaliVita zawierające w swoim składzie magnez: 
Strong Bones
Strong Bones Plus
Energy&Memory
Full Spectrum
Lion Kids Multivitamin + Vitamin D
Menopausal Formula
Power Mins
New Life
Super Mega 50
Senior Formula
Vital O
Vital A
Vital B
Vital AB

 

ZAMÓWIENIA  produktów CaliVita