mozg2

Neurofitness – nowy amerykański trend nadchodzi!

 

Polacy ćwiczą na siłowniach, a Amerykanie w neurofitnessach!
Po godzinach obywatele zza oceanu ćwiczą już nie tylko mięśnie, ale i mózg, by zapobiegać Alzheimerowi, poprawić wydajność swojej pracy i rozwijać się intelektualnie! Ten trend powoli pojawia się i u nas!

Według najnowszych badań 77% młodych internautów sięga po swój smartfon zaraz po przebudzeniu.

 

Czy należysz do grona osób, które zaraz po przebudzeniu chwytają za swojego smartfona,w drodze do pracy nie mogą powstrzymać się od wejścia do internetu czy słuchania muzyki, źle się czują, jeśli jadą na wakacje, gdzie zasięg jest ograniczony i nie ma darmowego WiFi?

 

Jeśli tak to znak, że jesteś w grupie osób bardziej narażonych na problemy z pamięcią i koncentracją!

Czy to oznacza, że powinieneś zrezygnować z wszelkich nowinek technologicznych?  Oczywiście, że nie! Korzystaj z nich jednak z umiarem i ćwicz swój umysł, wykorzystując do tego właśnie potencjał swojego smartfonu/tableta czy PlayStation, ale nie tylko. Ściągaj specjalne gry logiczne i odpowiednie, edukacyjne aplikacje – rozwiązuj sudoku, krzyżówki. Baw się w różnego rodzaju łamigłówki. Na początek spróbuj np. jak najszybciej wypowiedzieć 10 wyrazów na literę B. Oczywiście tradycyjne krzyżówki – może nie do końca trendy – są najzdrowszym rozwiązaniem. Pozwalają bowiem organizmowi odpocząć od ciągłej emisji promieniowania elektromagnetycznego.

Rozruszaj szare komórki 
Czy wiesz, że zdrowa dieta może zmniejszyć ryzyko demencji nawet o 50%!

Badania przeprowadzone na szczurach wykazały, że zwierzęta po trzech miesiącach stosowania diety opartej na tłuszczach nasyconych i węglowodanach prostych, miały duże gorsze wyniki w testach pamięci.

 

KLUCZ  DO DOBREJ KONDYCJI MÓZGU:

Dlaczego śniadanie jest takie ważne?
Maksymalnie godzinę od przebudzenia należy zjeść pełnowartościowe śniadanie bogate w węglowodany złożone (pełnoziarniste pieczywo, warzywa i owoce) i białko (np. chude wędliny, jajo, ser biały, jogurt). W ten sposób uzupełnisz po nocy niedobory glukozy we krwi i będziesz mieć siłę i energię do działania. Stałe omijanie śniadań może prowadzić do wyniszczania połączeń nerwowych w mózgu i sprawia, że tłuste dania i pokarmy są dla nas bardziej atrakcyjne, co jest zdecydowanie niekorzystne dla Twojej sylwetki!

Czy wiesz, że mózg zużywa aż 20% zasobów energii całego organizmu, wykorzystując głównie glukozę?

Co wspólnego z mózgiem ma woda?woda-mozg
Dziennie należy wypijać minimum 2 litry wody, najlepiej alkalicznej np. z Aquarion CaliVita. Bowiem już niewielkie odwodnienie w granicach 2% masy ciała może sprawić, że Twoje reakcje za kółkiem będą spowolnione, a i przypomnienie listy zakupów sprawi Ci większe trudności.

Dlaczego powinieneś ograniczyć słodycze?
Co prawda poprawiają one Twój nastrój, jednak tylko na chwilę i jedynie spożyte w niewielkiej ilości. Kawałek czekolady rzeczywiście może polepszyć Twoje myślenie, jednak zjedzenie już pół tabliczki może znacząco osłabić aktywność mózgu i wręcz zadziałać demotywująco… Dlatego jedz je z dużym umiarem!

Jak zapobiegać „kurczeniu się” mózgu?
W badaniu przeprowadzonym na 168 ochotnikach wykazano, że u osób suplementujących witaminy z grupy B (kwas foliowy, witaminę B6 i B12) tempo degradacji mózgu zachodziło 8 razy wolniej – to wszystko dzięki obniżaniu poziomu homocysteiny w organizmie.

Gdzie znajdziesz witaminy z grupy B?
W pełnoziarnistych produktach zbożowych, a także w suplemencie diety Stress Management  bogatym w wymienione składniki.

Oprócz tego dla prawidłowego funkcjonowania mózgu ważna jest lecytyna (np. Triple- Potency Lecithin), niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe omega 3 (Omega 3 Concentrate), magnez (np. MagneziB6 , Stress Management , Strong Bones ) oraz guarana (Energy&Memory).

Miej piękny umysł i… trenuj razem z nami!

(źródło calivita.com.pl)